MischiefManaged

Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av mischiefmanaged - 19 oktober 2012 22:00

Imorgon är det 19-årsfest hos en kompis som gäller! Jag är jättetaggad men lite sur att förkylningen inte gått över än. Därför funderar jag på att skippa själva utgången och bara vara med innan. Vi får se imorgonkväll hur jag gör. Efter ett par öl och cider så kan man kommit på andra tankar.

På förmiddagen ska jag till stan med en kompis och se om vi hittar något kul till födelsedagsbarnet. 

 

Av mischiefmanaged - 19 oktober 2012 21:07

Min absoluta favoritkaraktär i Harry Potter är utan tvekan Remus Lupin. Han är min favorit både i böckerna och filmerna. Skådisen som spelar Lupin heter David Thewlis.


 

Av mischiefmanaged - 19 oktober 2012 12:36

Jag var tvungen att fixa iordning min jeansjacka. Green Day ni har krossat mitt hjärta med er nya musik era jävla sell-outs. Ni sålde er redan för flera år sedan men shit! Så här illa trodde jag inte att det skulle bli. Jag kommer alltid älska den gamla musiken men er nya suger!

 

Av mischiefmanaged - 19 oktober 2012 12:12

Har min älskade Carlings.-skjorta idag plus hängslen som jag köpt där också.

 

 


 


Av mischiefmanaged - 19 oktober 2012 00:23

Då har man stickat färdigt en mössa. Eftersom garnet inte räckte till så bestämde jag mig istället för att göra en barnmössa. Den kommer att passa någon av mina syskonbarn (en utav de tre tjejerna).

Väldigt enkel basmössa. Jag använde inget särskilt mönster utan chansade mest:

Jag lade upp 42 m på stickor nr. 7. Jag använde ett jättefint ekologiskt ull/akrylgarn som engentligen ska stickas på stickor 8. Sedan stickar man resår, 1 rät maska, 1 avig maska, 1 rät, 1 avig osv. varvet ut. Sedan upprepar man varvet tills det mäter ca 3 cm. Efter det gjorde jag vanlig rätstickning. Eftersom jag inte använde strumpstickor eller rundstickor så betyder det att jag stickade varannat varv räta och varannat aviga. När arbetet mätte 18- 20 cm så stickade jag två varv där jag stickade alla maskor tillsammans två och två. Det sista jag gjorde var att trä ihop de kvarvarande maskorna på garnet och snöra ihop toppen och sedan sy ihop mössan med en sömn därbak.

Jag tycker mössan ser lite tråkig ut nu så imorgon kanske jag syr på öron, ögon och nos på den och gör den lite roligare. Garnet jag använde var ganska mörkt och barn borde ha ljusare ocg färggladare kläder så lite mer färg syr vi nog på också.

Lägger ut bild när mössan är klar. 

Bonne Nuit!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards