MischiefManaged

Alla inlägg den 26 oktober 2012

Av mischiefmanaged - 26 oktober 2012 23:25

Vad har hänt ikväll? Tja ingenting. Det var meningen att vi kompisar skulle träffas och prata om morgondagen men eftersom de inte hörde av sig eller svarade så antar jag att det blev inställt. Jag tyckte det var lite konstigt eftersom vi tjejer vanligtvis är väldigt bra på att höra av sig och planera. Imorgon ska vi gå ut och eftersom det är Halloween så ska vi klä ut oss. Jag ska köra enkelt. Jag har köpt ett diadem med söta kattöron på så jag ska vara en "livsfarlig" katt (mjau). Det var meningen att vi i kompisgänget skulle vara indianer men jag hade inget sådant hemma och hade ingen aning om vad jag skulle ha på mig i sådana fall så det blev lättare att vara en katt. 

Förut hände något roligt faktiskt. Min storebrors kompis hörde av sig till mig för hans syster hade sagt att jag glömt mitt ID-kort på klubben/ baren (whatever you call it).  Lite pinsamt om man säger så. Värre var att det kortet togs när jag var nyss fyllda tretton så det var jättegammalt och gick ut förra året. Jag ska ner i stan och hämta det imorgon. Så mycket var det med alla bortförklaringar om att jag inte drack så mycket. Jag träffade min bror där och retade honom för att han nästan tappade bort sitt bankomatkort. Skrattar bäst som skrattar sist antar jag.

Ikväll beställde jag och mamma pizza och jag har verkligen mosat i miig alldeles för mycket kalorier. Först en pizza (vegetarisk utan ost + stark kebabsås) sedan chips och choklad. Nyttigt hörru. Nu ska jag lyssna på lite musik, träna bort lite av allt jag ätit idag och sedan nana. Med träna menar jag ca 50 upphopp och ca 4-5 min med en grej som jag inte vet vad det kallas. Jag hatar att träna men bestämde mig igår för att jag behöver det.

Av mischiefmanaged - 26 oktober 2012 14:48

Nu var det ett tag sedan man bloggat. Jag har precis kommit hem frånn stan. Jag hjälpte min bror med att städa ut sin lägenhet innan han flyttar. Vad är det med killar och smuts? Damm, smutsig disk, kläder överallt, tomburkar, kletiga bord mm. Spiller man något på golvet så torkar man väl upp det direkt? Om min kompis tog ut snuset ur käften och bara lade det på en hylla brevid sängen hade jag blivit grinig. Jag har hjällpt till och dammsugit, diskat, dammat, burit saker och plockat och torkat. Trofast var med. Han var ganska jävlig om jag ska vara ärlig. Han skällde och gnällde. Hela huset blev nog ganska så störda. Nu ska jag äta chokladkakorna som brorsan köpte till mig som tack för hjälpen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards