MischiefManaged

Alla inlägg under november 2012

Av mischiefmanaged - 30 november 2012 17:51

Bakat den senaste veckan. Förra söndagen gjorde jag en pecannötspaj och i onsdags var jag barnvakt och gjorde minimuffins med Wilmer och Lowa.

 

 


Av mischiefmanaged - 30 november 2012 11:10

Jag har inte bloggat på jättelänge. Det har hänt mycket det senaste. Allra nyligast så avlivade vi vår katt. Vi åkte till veterinären med honom för att han verkligen hade blivit dålig den senaste veckan. Veterinären tog tester men sa att det inte fanns något att göra. Så imorse somnade vår älskade Diesel in. Han blev 18 år. Vi hade haft honom sedan vi var små. Jag kan inte låta bli och undra vem som nu ska skydda mig om nätterna när jag har mardrömmar och monster under sängen. Saknar min katt. Han har alltid funnits där.

I bilen hem så grät både jag, Emil och pappa. Vi tog med honom med oss och ska begrava honom vid gränsen till skogen på vår tomt. Han älskade att vara i skogen. Jag och min bror var med honom när han fick sprutan. Jag kände när hjärtat slutade slå och han blev stilla.

 

Av mischiefmanaged - 22 november 2012 18:39

Idag har jag bakat lussekatter för andra gången för iår. De ser inte ut att vara mycket för världen men de är farligt goda. Så goda att jag faktiskt ska baka närmare 100 st till mammas jobb. Nämnde jag att jag lyssnade på julmusik under bakningen. Snacka om julkänsla. I helgen ska mamma och jag julstäda och ta fram lite adventsgrejer. Det är en vecka tidigare än vad vi brukar men eftersom vi flyttar i början av nästa år så kommer vi att få ta ner det tidigare. Då är det inte mer än rätt att det åker fram så fort som möjligt. 

Jag har även fått in veckans skolarbete ikväll. Det känns skönt att få ta helg. Den 3:e ska jag ner till skolan för andra gången. Det känns läskigt. Jag kommer inte ihåg hur man gör när man går i en "vanlig" skola. 

 


Av mischiefmanaged - 22 november 2012 08:27

Den underbara känslan du får när du går upp tidigt för att vara barnvakt och ungen inte kommer. Jag har väntat i över en timme nu. Skickade precis ett sms till min bror och frågade. De behövde inte barnvakt och hade glömt att ringa. Måste säga att jag är besviken. Jag träffar inte mina bröders barn lika ofta som min systers. Nu är jag ändå pigg så jag ska göra lite skolarbete. Trofast är smartare än mig. Han slutade vänta och titta på dörren för trekvart sedan. 

Av mischiefmanaged - 21 november 2012 23:10

Jag har inte orkat blogga idag. Jag gör ett inlägg nu istället för att skjuta på att gå och lägga mig. Idag har jag bakat. Jag gjorde kolasnittar och minimuffins. Jag skulle göra muffins och insåg att vi inte hade muffinsformar så jag använde formar man har till småkakor istället. Det blev ca 50 st. Jag har varit ute och gått två långpromenader idag. En med hundarna och en själv. Att promenera med hög musik i öronen är det endå som tycks hålla mig lugn och ångestfri nu för tiden. Imorgon ska jag vara barnvakt åt mitt äldsta syskonbarn. Han kommer vid halv åtta så jag borde verkligen gå och lägga mig.  

Måste använda grisen när man bakar. 

   


Av mischiefmanaged - 20 november 2012 17:17

Jag och kompisarna ska göra en rolig grej i helgen. Det var Elins idé som var i USA i ett år. Vi ska äta en thanksgivingmiddag på söndag. Den riktiga thanksgiving är på torsdag tror jag men det var svårt att få tid så mitt i veckan. Vi ska vara hemma hos Elin och alla ska ta med två rätter var. Jag ska ta med sötpotatismos eller sötpotatisgratäng och en pecannötspaj. 

Just nu sitter jag och lyssnar på julmusik. Så bra! Den allra bästa jullåten någonsin är Fairytale of New York men det är inte the Pogues jag lyssnar på just nu utan:

The Format - Holly Jolly Christmas

Fun. - Believe In Me

Fun. - Sleigh Ride


Av mischiefmanaged - 19 november 2012 21:40

Vad har hänt idag? Det känns som om jag hamnat i någon sorts koma knuffar mig tillbaka in i gamla, dåliga vanor. Annars har jag inte gjort mycket idag. Skolarbetet går segt. Naturkunskap är den tråkigaste och segaste kursen jag läst distans hittills. Jag gillade Naturkunskap A men den här B kursen via datorn är jättetråkig och förrvirrande.

Idag gjorde jag potatis och purjolökssoppa till middag och nu ikväll gjorde mamma risgrynsgröt till kvällsmat så jag har ätit massa godsaker. Jag gick även skogsrundan förut. Jag tänkte ta en kvällspromenad nu igen fast utan någon hund. En snabb powerwalk.

Jag är ledsen eftersom min mobil börjar bli dålig. Det är en gammal tegelsten som jag köpte 2009. Jag har verkligen inte råd med en ny så den måste hålla. Hittils så är det bara att den glappar, segar lite ibland samt att en skruv har lossnat så att den översta delen är lite lös. Det sura är att ljudet inte fungerar när man ska lyssna på musik. Det är själva hålet där man sätter i hörlurarna som är paj. Ändå var det inte längesedan som jag lämnade in och fixade det. Min syster köpte en likadan som min samtidigt och hennes gav upp för evigheter sedan. Hon är inte lika rädd om saker som jag är tror jag. 

Nu blir det promenad (själv).

 

Min bebis!

Av mischiefmanaged - 19 november 2012 19:45

       

 

Ovido - Quiz & Flashcards