MischiefManaged

Alla inlägg under oktober 2012

Av mischiefmanaged - 30 oktober 2012 23:16

Imorgon har jag lovar småttingarna att vi ska leka kurragömma ute, måla och se på en rolig film. Jag hoppas att de kan varva ner tillräckligt för att komma överens framför en film i en timme åtminstone. Jag måste få skolarbete gjort.

Jag känner mig nostalgisk ikväll och inte särskilt glad. 

 

Bild från Kreta förr förra sommaren, Jag ser frisk ut där. Jag vet att jag mådde ganska dåligt och jag var på sätt och vis både friskare och sjukare när den här bilden togs. Jag ser frisk ut.

Av mischiefmanaged - 30 oktober 2012 18:39

Herregud vilken stressig eftermiddag! Vid halv tre kom mina syskonbarn hit. Jag bestämde att vi skulle göra något roligt och började pyssla med dem. Vi gjorde massa Halloween pyssel som vi hängde upp i det lilla tv-rummet. Vi gjorde spöken, monster, fladdermöss och dödskallar. Sedan tände vi ljus vilket jag tycker känns lite läskigt att ha kring barnen men jag ser till att de är försiktiga. Jag tog plastglas som jag klistrade på pappersbitar och målade. Resultatet blev roliga glas att dricka ur som såg ut som en pumpa, en katt, en hund/ varg och en fladdermus (fyra syskonbarn här). Jag är bara så trött. Barnen blir aldrig nöjda. Jag målade även småtjejerna som katter i ansiktet så nu är de två äldre killarna jättegriniga. Det värsta är att de inte nöjer sig med lite morrhår utan de ska hela ansiktet målat jättekomplicerat plus armar och hals. Barn idag är ganska bortskämda. Jag har även gjort en tårta med dem som ser ut som en pumpa. Det är jobbigt att vara alla till lags. En drar åt ena hållet en annan åt det andra. De ska sova över så morgonen kommer att bli "rolig". Jag älskar mina syskonbarn men jag har just nu jätteont i huvudet och har inte ätit ordentligt idag så inte på mitt bästa humör. De ska snart äta kvällsmat och sedan kanske de nöjer sig med att se på en film i "spök"rummet. Få inte fel idé om mig nu, jag älskar mina syskonbarn mer än allt. 


Av mischiefmanaged - 30 oktober 2012 13:43

Lite orolig för min syster där borta i New Jersey. Vi skypade med henne igår men sedan bröts det. Hon är ganska rädd. Skickade typ meddelanden på fb: Hjälp jag kommer dö. Tydligen ska de evakuera till ett skyddsrum i en skola om det blir så pass allvarligt. Nu kan vi inte prata med henne innan strömmen och internet är tillbaka och det kan ta över en vecka. 

Mamma oroar sig onödigt mycket tycker jag. Sitter vid datorn och kollar på alla videos som folk lägger upp på stormen.

Av mischiefmanaged - 29 oktober 2012 23:38



 

 

 

 

 

  

   Tömde min mobil på lite bilder, därav den dåliga kvaliten, och det här var några jag hittade.

Av mischiefmanaged - 29 oktober 2012 21:05

Jag och pappa var ute och övningskörde förrut. Jag fick träna på att parkera genom att backa vilket var läskigt. Pappa tror att jag kan ta körkortet tidigare än i Mars. Jag ska verkligen satsa på körkort nu. Imorgon ska jag, mamma och min äldsta syster till Lidköping. Annars har kvällen mest kretsat kring min tvillingsyster borta i New Jersey och Frankenstormen. Jag ska strax gå in och ta en glödhet dusch. Det är svinkallt i huset. Sedan ska jag nog lyssna på lite musik, kolla i läroboken (den här veckan börjar jag med kursen Staden och Framtiden) och sedan gå och lägga mig. Trofast ligger redan och sover. Jag ska börja ta hans uppfostran lite mer på allvar nu. Idag har vi koppeltränat och tränat på sitt. Han är jätteduktig. Jag är väldigt noga med att han stannar när jag säger till honom och att han alltid låter mig gå igenom en dörr innan han själv gör det. Han brukar sätta sig och vänta tills jag säger varsågod, både när han ska ha mat, gå ut eller få en godis. Det är någonting i alla fall.

Av mischiefmanaged - 29 oktober 2012 14:09

Måndag idag (obviously). Idag har ingenting hänt överhuvudtaget så jag har inget att blogga om. Jag gjorde en god sallad till lunch med ruccola, spenat, bönor, ägg, qournfilébitar, tomat och paprika. Gott. Jag hoppas på att få åka ut och övningsköra sen. Jag övningskörde igårkväll vilket var jättekul (tusen gånger roligare än mariokart haha). Jag övningskörde förra året men sedan bestämde jag mig på att skjuta på körkortet. Nu ska jag satsa på att ta körkortet i vår. Jag lyssnar just nu på musik, the Hives, the Gaslight Anthem, Fall Out Boy och Chuck Ragan. Lite allt möjligt med andra ord. Jag hade tänkt gå en långpromenad med hundarna men det var så kallt ute så vi vände efter ca hundra meter.


Av mischiefmanaged - 28 oktober 2012 09:51

Helt otrolig kväll igår! Jag kom hem först vid tre-tiden. Det var väldigt mycket folk vilket var lite jobbigt ett tag. Det var kaos i kapprummet så det tog nästan en halvtimme att hämta ut jackor. 

Gårdagen var lite stressig. Jag och mamma kom hem vid tre. Jag shoppade faktiskt lite, jag köpte en skjorta (den på bilden) och ett läppstift (!). När vi kom hem fick jag springa över till min granne och bästa kompis för att hon ville ha råd och låna en grej till sin utklädnad. Efter det var det bara att slänga i sig en veg. burgare, hoppa i duschen och försöka fixa sig innan man skulle åka till en kompis och göra sig iordning och börja förfesten lite tidigare. Det blev dock  ändrade planer så kompisen kom till mig istället. Det blev återigen lite stressigt när vi skulle hinna fixa ansiktsmålningarna innan vi åkte till förfesten och en annan kompis. Min kompis var soldat så jag målade kamouflage över hela hennes ansikte. Det var jättekul. Ute på stan så var det ganska trångt och stökigt absolut när klockan var runt ett. Då ville man egentligen bara hem. 


 

Inte finaste bilden men... Mjau.

Av mischiefmanaged - 27 oktober 2012 10:48

Jag gick upp strax innan tio. För mig på senaste tiden är det tidigt. Lyssnar på FUN. ingen stor överraskning. Det är jättekallt ute vilket inte gör mig så jättesugen på att gå ut ikväll. Om en stund ska mamma och jag åka och shoppa. Jag har knappt några pengar men man kan alltid fönstershoppa. Det jobbiga med ikväll är att jag inte har en hundvakt. Oliver är ju hemma så han blir ju inte ensam och han sover ändå som en stock på kvällarna. Det känns ändå jobbigt. Mamma kanske stannar hemma och annars kanske någon av mina bröder är hemma. Stackars  Trofast. Han har inte ätit bra de senaste dagarna så matte är lite grinig på honom. Imorse åt han men det var typ första gången sedan i förrgår.

 

Jag längtar efter en härlig promenad i kylan med musik på hög volym i öronen. 

Ovido - Quiz & Flashcards